Preventieve en genezende kracht bij het nemen van aardnoten, guave en sla

AARDNOOT

1. Aardnoot is zeer rijk aan zink, mangaan, koper en selenium. Het bevat een hoog eiwitgehalte dat een gezonde huid bevordert. Pinda’s zijn een goede bron van niacine die de vrijwillige beweging van het gewricht bevordert.

2. Het voorkomt hartaandoeningen: het bevat isoflawns die beschermen tegen ziekten zoals kanker enz. Het is effectief bij het verlagen van het cholesterolgehalte in het bloed. Het bevat een vloeibaar vet dat zeer rijk is aan mono- en poly-onverzadigde vetzuren.

3. Het is een goede energiebron: – het eiwitgehalte is hoger dan dat van vis, ei en vlees. het biedt de hoogste calorische waarde. Het is beter rauw te nemen

4. Dient als anti-oxidanten: – het bevat stoffen zoals ellaginezuur, fonetisch, die krachtige antioxidanten zijn. Aardnoot wordt bij voorkeur rauw gegeten om zijn geneeskrachtige waarde te behouden.

GUAVA

De guave bevat weinig eiwitten, minder dan 1% vet elk en koolhydraten 65, maar guave is een van de rijkste vruchten in vitamine C. de guave bevat ook een kleine hoeveelheid organische zuren zoals citroenzuur en appelzuur die de opname van de vitamine vergemakkelijken C en geeft de vrucht zijn typische zure smaak. De guave bevat ook carotenoïden, dit zijn stoffen die worden omgezet in vitamine A en hebben een krachtige antioxiderende werking in de cel. 100g guavepulp levert 8% van de dagelijkse behoefte aan vitamine A. die soorten met roodachtig vruchtvlees zijn het rijkst aan carotenoïden en lycopeen. De guave bevat ook vitamine B, behalve B12. Ook aanwezig zijn vitamine E en calcium, fosfor, magnesium en ijzer. Het meest voorkomende mineraal is kalium. De medicinale toepassingen zijn als volgt:

1. Behandeling van hypertensie: – Omdat deze vrucht een zeer laag natriumgehalte heeft en veel kalium en plantaardige vezels bevat, wordt het ten zeerste aanbevolen voor mensen die lijden aan hoge bloeddruk.

2. Verminder overtollig cholesterol: – De guave is rijk aan oplosbare vezels, PECTINE genaamd, die helpt de darm te vegen en de eliminatie van cholesterol door de gezichten vergemakkelijkt.

3. Neutraliseert nicotine.:- benefits of guava leaves sexually neutraliseert ook het effect van nicotine vanwege het rijke vitamine C-gehalte. Eén guave, die ongeveer 100 g kan wegen, levert driemaal de ADH voor vitamine C voor een volwassene.

4. Goed voor bloedzuivering: – Guava-bladeren hebben een genezend effect op de giftige stof in het bloed wanneer de bladeren worden gekookt om thee te zetten. Het wordt aanbevolen voor patiënten met artritis en jicht.

Opmerking: Twee of drie guaves per dag vormen een uitstekende toetje voor diegenen die willen stoppen met roken.

SLA

Sla is een van de voedingsmiddelen die het rijkst is aan water, ongeveer 94,9%. Het is echter rijk aan eiwitten 1,62%. witte sla is een zeer slechte bron van koolhydraten 0,62% en vet 0,25; Sla bevat ook vitamine A, het is behoorlijk rijk aan vitamine B1, B2, C en bovenal zeer rijk aan folaten, waardoor het erg goed is voor zwangere moeders. Sla staat ook bekend om zijn kalium- en ijzergehalte. Het bevat een aanzienlijke hoeveelheid calcium, fosfor en mangaan. Het heeft ook 1,7% plantaardige vezels. sla wordt aanbevolen in de volgende gevallen: –

1. Zenuwstelselaandoeningen: – regelmatige consumptie van sla produceert een mild en soms kalmerend effect terwijl het de nodige B-vitamines levert voor de stabiliteit van het zenuwstelsel.

2. Pas op voor slapeloosheid: – Sla bevat een slaapverwekkende stof, lactucarium genaamd, die een goede nachtrust bevordert. Een groot avondmaal bestaande uit alleen sla wordt ‘s nachts aanbevolen voor slapeloosheid.

3. Spijsverteringsstoornis: als sla voor een maaltijd wordt gegeten, versterkt het de maag en vergemakkelijkt het de spijsvertering.

4. Behandeling van constipatie: – Sla verbetert de darmfunctie vanwege de uitstekende verteerbaarheid en het vezelgehalte.

5. Gewichtsbeheersing: – Sla geeft een groot gevoel van verzadiging, maar levert weinig calorieën. Tegelijkertijd helpt het bij het verlichten van nervositeit en angst met betrekking tot voedsel dat vaak gepaard gaat met obesitas.

6. Goed dieet voor diabetici: – Sla bevat weinig koolhydraten, het is goed voor diabetici.

Opmerking: de beste manier om van de versheid en aangename smaak van sla te genieten, is door hem rauw te eten, hij kan net zo goed worden gekookt als elke andere groente.

AARDNOOT

1. Aardnoot is zeer rijk aan zink, mangaan, koper en selenium. Het bevat een hoog eiwitgehalte dat een gezonde huid bevordert. Pinda’s zijn een goede bron van niacine die de vrijwillige beweging van het gewricht bevordert.

2. Het voorkomt hartaandoeningen: het bevat isoflawns die beschermen tegen ziekten zoals kanker enz. Het is effectief bij het verlagen van het cholesterolgehalte in het bloed. Het bevat een vloeibaar vet dat zeer rijk is aan mono- en poly-onverzadigde vetzuren.

Leave a Comment