The Painter’s Estimate: Huur een schilder Tips Series
De Painter’s Estimate ziet er misschien goed uit, klinkt goed en heeft een aantrekkelijke prijs. Maar definiëren de details duidelijk wat u, de schilderklant, van de verfklus verlangt voor het geld dat u bereid bent te besteden? Als het een “schatting van de schilder” is, wegen de details altijd in het voordeel van de winst van de schilder en niet altijd waar u dacht voor te betalen.
Er zijn natuurlijk vele niveaus en normen van vakmanschap beschikbaar in schilderen; elk vertegenwoordigt verschillende kostenniveaus. Het is dus erg belangrijk om de zorg en aandacht voor detail die u verwacht te bespreken terwijl uw schilder de eerste beoordeling doet, aangezien dit op de schriftelijke schatting moet worden vermeld en het vermelde prijsniveau moet vertegenwoordigen. Als je dit kritieke aspect van wat je kunt verwachten tijdens het schilderproces en de uiteindelijke resultaten niet doorneemt, vraag je om een “Schatting van de schilder”, waarbij de schilder beslist wat je wel en niet krijgt.
De meest voorkomende weergave van de geschatte ontkoppeling van de schilder tussen schilder en klant, is wanneer de klus is begonnen en u merkt dat er hoeken worden gesneden door de verfploeg. Ze kunnen recht over scheuren pleisteren die hadden moeten worden afgeplakt. Of ze schuren op zijn minst niet om de hechting van de nieuwe aflaklagen te bevorderen. Als u vervolgens uw schilder tegenhoudt om te vragen waarom deze basisprincipes worden overgeslagen, wordt u mogelijk verwezen naar uw offerte om te ontdekken dat er in de eerste plaats geen melding werd gemaakt van het leveren van een van deze diensten. Om het nog erger te maken, wordt u mogelijk ook verteld dat elke service die niet op de schriftelijke schatting staat, nu extra is en u meer zal kosten, alleen al om de meest fundamentele voorbereiding op uw verfbeurt te krijgen.
Om deze lastige situatie te voorkomen, moet u letten op de tekens op de schatting voordat u zelfs maar overweegt om zo’n schilder in te huren. Eén schatting van een schilderij past niet allemaal. Zoek naar schriftelijk bewijs van details die u tijdens het schattingsproces met uw schilder hebt besproken. Als de taxateur zei dat ze alles zullen primen voordat ze gaan schilderen, lees dan om er zeker van te zijn dat volledige priming op uw offerte staat en niet alleen spot-priming. Of als u is verteld dat ze eersteklas verf van een bepaalde verffabrikant zullen gebruiken, zorg er dan voor dat uw schatting de verf voor u heeft gespeld, zodat u deze specifiek online kunt opzoeken om te verifiëren dat het alles is wat de schilder beweert te zijn. Anders zou je kunnen ontdekken dat de enige overeenkomst met wat was beloofd het verfmerk was. De schilder kan gemakkelijk een low-line verf van dezelfde fabrikant vervangen als deze niet gedetailleerd op uw offerte staat zodat u het verschil weet.
Het punt is, als het niet geschreven is, verwacht het dan niet. De “Painter’s Estimate” komt de schilder alleen maar ten goede. Waar u naar op zoek bent, is een “schatting van de klant”; een die duidelijk alle details beschrijft die u kunt verwachten voor wat u betaalt. En als er grijze gebieden zijn, vraag dan zeker om ze schriftelijk voor u te spellen voordat u tekent en het werk begint. Maar als er niets anders is, weet dan dit: als de schatting te veel aspecten van de klus dicteert die nooit rechtstreeks met u zijn besproken, of erger nog, u met te veel vragen achterlaat, heeft u een schildersschatting en de verkeerde soort schildersaannemer te maken krijgen met.